Jag gillar inte ens bambuskott!

Igår köpte min man en lök. En lök. Han gick alltså till vågen, vägde löken och scannade in den. För mig skulle det här aldrig hända. När jag handlar gör jag det för att överleva en katastrof. Jag köper en säck med lök. Tio liter mjölk. Fyra paket kaffe. Minst.

Ögonen letar vant efter extrapriser. Och när jag hittar något billigt så kan jag lova att jag slår ner varenda kund framför mig för att komma fram till hyllan med reavaror. Jag tappar helt förstånd och hyffs när det är rea. Häromdagen köpte jag till exempel en halv kasse med bambuskott för att det var billigt. Ingen i familjen tycker om bambuskott. Jag är dessutom sämst på att woka.

Min katastrofhandling resulterar i att vi har miljarder konstiga konserver i skafferiet, att barnen alltid har kläder i minst två storlekar framöver och att det finns en hel kartong med presenter på vinden. Men. Jag glömmer ju ofta vad jag har köpt och det har hänt både en och två gånger att jag har ”fyndat” flera vinteroveraller i samma storlek. Eller att den där presentlådan bara innehåller babygrejer eller pussel från tre år. Eller tre likadana vaser från Hemtex (när jag gick på ”tag tre betala för två”).

Ibland undrar jag om inte min man har rätt inställning när han handlar ändå. Han köper en lök. För det var vad som stod i receptet. Han köper inte en hel säck som sedan hamnar längst in i skafferiet och ruttnar. För det är ju så lätt att glömma saker i skafferiet, särskilt när det är bambuskott överallt.

Det här inlägget postades i Mish Mash. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jag gillar inte ens bambuskott!

  1. fiafit skriver:

    Ha ha ha! Här är det quinoa och linser ÖVERALLT! Det verkar som om jag tvångsmässigt måste köpa något av ovanstående varje gång jag handlar. För att det känns nyttigt och bra. Men så äter vi det bara typ… en gång om året 🙂

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

