Mitt liv som Hollywoodfru är över

Jag har varit sjuk i en vecka och legat nerbäddad i soffan. Fick tips om tv-programmen Hollywoodfruar och New York-fruar och jag blev helt besatt av de här tjejerna. Till slut kändes det som att jag var en av dem. En sån där riking som tar det egna planet och åker till sommarpalatset, sprutar Botox innan fredagspartyt och lånar hem ett par gulliga sommarbarn för att vara snäll. Och tänk all personal! I min fantasi har ju jag också haft kock, städerska, djur- och barnvakt.

Det finns vissa problem med att jag så lätt lever mig in i saker. Till exempel så har min man fått stå för alla ”markserviceroller” när jag har varit sjuk. Inte enbart för att jag har haft svårt att gå utan för att jag har levt mig in i rollen att jag är en Hollywoodfru och han är min betjänt. Honey, can you get me the blanket? Och emellanåt har jag trippat upp på toaletten, eller badrummet som man säger när man är Hollywoodfru, och retat mig på alla kläder, tidningar, shampoflaskor och badleksaker som ligger huller om buller där inne Honey, you have to clean the bathroom. Och så har jag trippat tillbaks till soffan med fårskinn, filtar, kuddar och allt som en lyxtjej vill ha när hon är sjuk.

Idag är jag på benen och har vaknat upp ur min Hollywood-dröm. Idag fyller ett av mina barn sex år och jag ska inte be min Honey att fixa kalaset. Nej. Jag är en självständig helylletjej som kavlar upp ärmarna och steker pannkakor för ett helt kompani och svänger ihop en jordgubbstårta mellan vändningarna.

Hej verklighet!

Det här inlägget postades i Mish Mash. Bokmärk permalänken.

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

