Jag vill också vara med!

På helgen sätter mina musikerdrömmar in. Det börjar på fredagen med Doobidoo. Jag vill så gärna sitta där och snick-snacka med Lasse Kronér, få högt blodtryck i första- och sista minuten och tralla lite här och uppträda lite där. Det är ju kul att vara soffpublik också. För jag sjunger med (med olika intensitet beroende på hur mycket vin jag har druckit) och skrattar och plojjar som om jag vore där. Men jag är inte där. Och jag är ingen rockstjärna som just kommit från sminket, i mina coolaste kläder för att sjunga och tävla och tramsa i tv. På lördan fortsätter mina musikerdrömmar. Då är det Så mycket bättre. 

Jag är lite avundsjuk på sångare och musiker! De verkar ha det så roligt. De grabbar tag i nåt instrument, eller en kastrull eller vad som helst som som kan låta, och så jammar de tillsammans. Sjunger och spelar. Skapar musik. Jag känner mig alltid lite i underläge när jag träffar musiker eftersom jag inte kan spela något instrument alls. Du som kan dansa och skriva kan väl spela, brukar det låta. Men jag kan inte. Jag får damp när jag ska lära mig piano och kramp i fingrarna av att försöka få till ett ackord på gitarr. Du kan spela bas, det kan alla, säger de snälla och entusiastiska musikerna. Alla kan spela bas. Jag vet inte om jag är dum i huvudet men jag kan inte spela bas heller. Och inte mungiga. Jag köpte en för ett par år sedan i ett sista desperat försök att bli musiker.

Det är lite trist att jag inte tog tag i det där med sjunga-spela-grejen när jag var yngre för jag skulle så gärna vilja vara med och jamma. Men nu är det lite sent. Nu får jag nöja mig med att sitta i tv-soffan och skråla.

 

 

Det här inlägget postades i Mish Mash. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag vill också vara med!

  1. fiafit skriver:

    Nej men än är det väl inte för sent? Kan du inte göra något crazy? Typ spela in en galen musikvideo på YouTube och få typ en miljard träffar, skivkontrakt och vips så bor du i Hollywood…. och längtar hem till livet du hade innan den strålande musikkarriären tog fart 😉

    • Pyspunka skriver:

      Där sa du nå´t! YouTube. Jag kan ju köra tvärtom-grejen kanske? Eftersom jag inte kan spela och sjunga. Och göra det jag är sämst på. Ja, tack för tips och inspiration. Ska fundera på den!

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

