Katrin Zytomierska del tre. Katrin sägs upp från Finest.

Okej. Min blogg ska inte bli någon Katrin Zytomierska-rapportering. Men eftersom jag har bloggat om hennes utspel mot SATS modellen och om modellens försvar så känner jag att jag måste köra slutet på historien också. Grand final så att säga.

För idag blev det Grand final. Finest säger upp bloggavtalet med Zyomierska.

– Jag tycker att de gör helt rätt. Jag hade gjort precis samma sak själv om jag hade varit Finest. De är ett företag som alla andra och hade varit dumma om de inte gjort så här. Jag träffade dem redan i torsdags och sa att om ni förlorar intäkter på grund av mig så måste ni säga upp samarbetet med en gång. Jag är ju affärskvinna själv, säger hon till dagensmedia.se.

Och jag antar att det inte fanns så mycket mer för Finest att göra. Det blev ett ramaskri i media, på bloggar, twitter och på forum. Vissa höll med Katrin, hejade på i kommentarsfälten. Eldade, hetsade. Mera, mera! Men de flesta var ändå överens om att Katrin Zytomierskas blogginlägg om SATS-modellen Josephine var för mycket. Man får vara provokativ men inte gå hur långt som helst. Inte köra med fula personangrepp bara för att själv synas och höras. Man måste lägga band på sig, som mormor skulle ha sagt.

Nu släcks Katrin Zytomierskas blogg ner på Finest. Frågan är vart hon kommer upp nästa gång? För det här är inte första gången hon tvingas stänga en blogg. 2008 fick hon sluta blogga på TV4 efter att hon gått till angrepp mot Marcus Birro. Hennes programledarkarriär i ”Idol eftersnack” tog också slut efter att hon sagt taskiga saker om deltagarna. Trots attacker mot än den ena än den andra så verkar Katrin Zytomierska fylla ett tomrum i Sverige. För hon vräker ur sig hemskhet efter hemskhet, skapar skandaler tvingas be om ursäkt och sluta och sedan poppar hon upp på nästa ställe och blir populär. Eller, populär och populär, hon får iallafall läsare och det snackas om henne.

Varför är hon så intressant den där Katrin Zytomierska?

Det här inlägget postades i Mish Mash och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Katrin Zytomierska del tre. Katrin sägs upp från Finest.

  1. Helen skriver:

    Kan det vara så att hon är en person folk älskar att hata?
    Hon säger vad hon tycker och tänker, vad är det för fel med det?
    Svenska folket får tänka och tycka vad de vill bara de inte yttrar det i tal eller skrift?

    • Pyspunka skriver:

      Helen: Jag tycker inte att det är fel att säga vad man tycker, tvärtom. Det är mer intressant när vi vågar diskutera och tycka olika (utan att för den sakens skull försöka pracka på varandra en ståndpunkt).

      Det jag är emot är när man går till personangrepp och gör sig lustig över- eller rackar ner på någons utseende, som Katrin gjort flera gånger. Att säga ”jag tycker inte om tjocka människor” är okej tycker jag. Ingen känner sig personligt utpekad i ett sånt uttalande (men man har ändå varit tillräckligt provocerande för att få till en diskussion).

      I den här debatten har Katrin kastat sten på en oskyldig. Det tycker jag är lågt.

  2. Helen skriver:

    Ja, men det är ju egentligen inte ett personangrepp hon har gjort, den här gången. Men det är vad jag tycker och jag är en av de tjocka människorna i landet. Men allt är väl hur man tolkar det hela.

  3. metamorphosis skriver:

    Hon tycks ju vara expert på att provocera och skapa debatt => hon skapar rubriker och uppmärksamhet => pengar för både hennes uppdragsgivare och henne själv => hon får hela tiden nya platser att synas på och kläcka ur sig saker, även om många andra skulle varit hlt rökta och ute i kylan om de hade agerat som hon…. åsså tar vi det från början en väna till!

    …jag bli dock nyfiken på hur mkt som kommer sig av noga planering och kalkylering och hur mycket som kommer sig av en bristande impulskontroll?

    • Pyspunka skriver:

      Jag har också funderat på det där med planering eller brist på impulskontroll. När Blondinbella började så ansågs ju hon som en blåst, ung bimbo men det visade sig vara en smart affärstjej med en större plan bakom bloggen. Kanske samma här… Fast. Jag har svårt att tro att alla utspel skulle generera sponsorer i längden? Det är ju inte så pk att kasta skit till höger och vänster. Men jag kan ha fel.Allt ingår kanske i en plan?

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

