Hejdå Ellos!

I helgen har Ellos kampanj. Man får 40 procent på den dyraste varan. Jag brukar gå på det här gång på gång. Skyndar in på sidan när jag får sms:et om kampanjstarten och drömmer mig bort bland alla kläder och prylar. 40 procent. Det är rätt mycket på favoritbrallorna som kostar 1 200. Eller på den där väskan som jag egentligen inte behöver men kan köpa om den är nedsatt med 40 procent. För då kan man ju liksom säga att jag har tjänat 40 procent. Och att tjäna är ju bra.

När jag väl har bestämt mig för vilken vara jag ska köpa billigt så kommer kruxet. Varan är redan nedsatt typ fem procent och då gäller inte koden. Nähä. Bara att börja om och leta. Kläder till mig? Barnen? En lampa? Nej! En matta. Eller ett tv-spel? Jag hittar en ny vara, lägger i varukorgen och går återigen till kassan. Tyvärr. Varan ingår inte i kampanjen. Nähä…

Men vet du Ellos, min kompis som jag har hängt med sen jag var elva år. Jag gör slut nu! Jag känner mig bara lurad. Det här är typ tjugonde gången jag ödslar en timme åt att drömma, leta och hoppas på Fyndet för att sedan upptäcka att inget av det jag vill ha ingår i kampanjen.  Jag är ledsen Ellos. Men jag måste gå nu! Hej då!

Det här inlägget postades i Mish Mash. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hejdå Ellos!

  1. oppositeyou skriver:

    Har också gjort slut med dem. Gjorde mitt första (och sista) köp med 40%-grejen förra året. 100 kubikmeter ELLOS-pappersreklam senare sade upp bekanskapen. Inget miljötänk där inte.

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

