Lycka över ett paket.

 

Okej. Jag ska inte framställa mig själv som den goda fén men jag måste ändå säga att det kändes mycket bra att slå in en julklapp nyss. Det var ingen märkvärdig grej utan ett paket med blyertpenna, suddigum, pennvässare, skrivhäfte, ritblock, färgkritor, tvål, tandborste, tandkräm och en tablettask. Och så en liten hälsning from Sweden. From oss som har råd att köpa alla de här grejerna. Varje dag. Året om.

Mottagaren är ett barn någonstans i världen. Jag hoppas att h*n kommer att gilla sin nya rosa tandborste och zoo-tablettasken. Och den spräckliga pennan och det läskiga suddet med ett spöke på.

Bakom kampanjen står Läkarmissionen. Bra initiativ av dem tycker jag!

Det här inlägget postades i Mish Mash. Bokmärk permalänken.

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

