Det är kört för mig…

Skärmavbild 2012-11-30 kl. 10.39.26Kollar bloggens statistik och inser att mina glansdagar, eller min glansdag kanske jag ska säga, är över. Jag är körd. Ointressant. Lika trist som så många andra bloggare. Nu finns det tre saker att göra.

1. Lägga ner
2. Satsa på det som drar läsare. Börja blogga om mode, köra dagens outfit, pluta med läpparna i egobilder eller varför inte klä av mig lite naken? Sex säljer ju alltid. Gulliga, roliga mammor verkar vara hett också. Som skriver om vardagsbetraktelser med barnen och påklädningsbestyr, omaka vantar och fredagsmys. Jag skulle kunna bli ihop med en kändis också eftersom deras fruar verkar dra läsare trots att de många gånger varken är roliga, smarta eller kan skriva. Eller så kan jag skaffa mig ett specialintresse. Börja banta och låta läsarna hänga med i min kroppsförändring. Eller gå med i nån förening och blogga om alla hemlösa katter som jag räddar.
3. Fortsätta som vanligt och tänka på bloggen som en aktiekurs som går upp och ner. Och när det gäller aktier ska man väl tänka långsiktigt och inte sälja när det är i botten?

Egentligen borde nummer två vara bäst. Men jag känner att jag inte har tid. Mode är ju inte riktigt min grej, jag kör samma stuk som för femton år sen med duffel och hemstickade vantar. Någon mammabloggare är jag inte, trots tre barn. Jag är för ego för det. Vill skriva om annat än barnen som ändå tar 90 procent av min tid. Och det där med att bli ihop med en kändis är svårt eftersom jag älskar min man. Och om han skulle göra slut med mig så skulle jag vara så jävla knäckt så jag skulle ändå aldrig orka att springa på Stureplan. Så bli ihop med kändis går bort. Banta orkar jag inte heller. Och några roliga intressen har jag inte, och det hinner jag inte skaffa heller så var det bra med det.

Nä. Det får bli nummer tre! Jag fortsätter i samma anda. Ser bloggen som en aktiekurs som ibland toppar och ibland dippar. Sedan kan jag ju låtsas att jag inte alls är intresserad av läsare heller, utan att jag bara vill skriva av mig lite. Att jag startade den här bloggen för egen del.

Trevlig helg hörni! Och kör försiktigt!

Det här inlägget postades i Mish Mash. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Det är kört för mig…

  1. Mats skriver:

    Hej! Slank in här av en en slump. Har lite då och liknande tankar om min egen blogg när jag tycker att besökar antalet är lågt. Men som du skriver här så startade jag ju bloggen för egen del. Att få skriva av sig lite då och då. Är rätt skönt att få ventilera när jag har lite svårt att prata om allt. Avslutningsvis tycker jag du ska fortsätta som tidigare!

    • Pyspunka skriver:

      Jag håller med dig! En blogg är ju kanon att ha om man vill kräkas ut sånt som man inte kan/vill/vågar säga i fikarummet på jobbet eller på twitter och fejjan. Det kändes bara så…. tagiskt att se de där staplarna. Upp som en sol och ner som en pannkaka liksom 😉

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

