Jag älskar dagis!

Jag hör ofta föräldrar som jublar när dagistiden är över. Äntligen slipper de overaller, en massa extrakläder, blöjor och lappar. Max saknar extra sockor. Eller information som de inte riktig vet hur de ska hantera när de kommer från jobbet med andan i halsen.  Max bajsade väldigt löst idag. 

Jag vet inte om det är jag som är lite efterbliven men jag älskar dagis och de här fasonerna! Tycker att det är alldeles fantastiskt att det sitter lappar som tydligt talar om vad jag ska göra eller ta med.  Fröknarna är inte bara mitt barns extramammor utan även mina-! Glöm inte matsäck till utflykten imorgon! Påminner de dagen innan. Eller. Kommer du ihåg att ni har städ nästa vecka? Det är ju underbart!

Utan dessa lappar och fröknar skulle min vardag faktiskt bli mycket krånglig. Mitt dagisbarn skulle frysa eftersom jag alltid glömmer att kolla extrakläder. Och han skulle sakna matsäck, eller komma försent ungefär varannan gång de har utflykt eftersom jag har dålig koll på sånt där.

Med skolan är det värre. Där är det ingen som säger att sexåringen saknar extrakläder, har en blöt handduk i den kvarglömda gympapåsen eller påminner mig om att vi ska ha öppet hus, skolråd, föräldramöte eller något annat imorgon. I skolan förväntas jag liksom vara vuxen och förståndig, för både barn och föräldrar ska kunna ta hand om sig själva där. Problemet med mig är att jag inte är vuxen och förståndig på alla plan. Min skalle är full med så mycket grejer så jag behöver lappar och mammor och påminnelser.

 

Det här inlägget postades i Barn och föräldrarskap. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag älskar dagis!

  1. mammahela skriver:

    jag funderar fortfarande på när jag ska bli vuxen… jag har 3 barn och är 35 år och känner mig inte alls vuxen….

  2. La Candida skriver:

    Håller med! Har visserligen inga stora barn att jämföra med, men mina barns personal är fantastiska – de har kol på allt! Och förutom att det är guld värt att de påminner om det praktiska så frågar de även hur jag har det som mamma, det är fint det.

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

