Jag ska fanemej bli moderat!

En arbetsgrupp inom Moderaterna föreslår att det ska bli olagligt med organiserat tiggeri. Halleluja säger jag! Hoppas att steg två blir att även förbjuda tiggarna. Jag är så innerligt trött på att inte kunna gå på stan i fred. Sist jag var på biblioteket kom det in tiggare där också. En framsträckt ros mellan bokhyllorna. Ett gulligt leende. Och så ska jag betala. Och visst. Det är synd om rumänska romer som har det fattigt. Och det är synd om dem som kanske lockats hit och sedan tvingats att tigga. Visst är det så. Men jag vill ändå inte ha dem på gatan. På bibblan. Jag vill kunna välja själv när och om jag ska hjälpa.

Jag tror inte på ett samhälle där det sitter människor och tigger på gatorna. Det måste fan finnas andra sätt! Och för att bli av med tiggeriet måste alla sluta att ge dem pengar. För så fort det visar sig att det är lönsamt så fortsätter eländet. Nej, det måste bara bli förbjudet att tigga! Och vi ska inte locka hit fler genom att öppna nya härbärgen som det står Tiggare, välkomna hit! på.

Det här är min åsikt. Vilken är din?

 

Det här inlägget postades i Politik och samhälle. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag ska fanemej bli moderat!

  1. Arne skriver:

    JA du har helt rätt de borde dessutom slängas ut ur Sverige. Med bryska metoder så de icke kommer igen.

  2. Josephine skriver:

    Du har så himla rätt!

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

