Julkortshysteri

Idag summerade vi julkorten och konstaterade att vi glömt att skicka till en hel hög med människor. Det heter ju att det inte ska bli hysteri med julklappar och julkort, men hur lätt är det att inte få dåligt samvete? Faan. Har vi glömt Barbro i år igen? Man kan ju skita i alltihop och skicka mms eller facebooka ut kort men det är ju så kul att få kort tycker jag! Och det är så kul att planera och skicka sina egna. Jag håller på hela året och försöker hitta motiv. Tvingar familjen att posera på det ena mer knasiga stället än det andra. Ibland är våra julkort förenade med livsfara då jag hittat en vy som kräver att vi ska klättra på hala stenar, simma till vattenfall eller stå så nära en farlig brant som möjligt.

Det kniviga med julkortsskickandet är pengarna. För mig går det inte att skicka 80 julkort utan jag måste skära, kapa, banta. Och då blir det några som blir utan. Synd bara att det visade sig vara Barbro i år också…

Det här inlägget postades i Mish Mash. Bokmärk permalänken.

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

