Mitt 2012

Jag blev inspirerad av Fotbollsfruns lista (som hon i sin tur har lånat av Underbara Clara). Snor frågorna rakt av:

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

Japp. Jag sa upp min fasta tjänst och startade företag inom en helt annan bransch.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

O ja. De ynglar av sig som bara den.

Dog någon som stod dig nära?

Ja.

Vilka länder besökte du?

Norrland. Fast nej, det gills ju inte.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

Ja. Mer snurr på företaget. Jag vill ha uppdrag och pengar. Som fan.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

Uppsägningsdatumet. Det var min språngbräda. Helt galet men också alldeles underbart.

Vad var din största framgång 2012?

Att jag lyckades sälja material efter bara någon månad som nystartad företagare.

Största misstaget?

2012 var ett bra år och jag gjorde inget som jag direkt ångrar. Jag brukar sällan grotta ner mig i misstag utan blickar framåt.

Bästa köpet?

Min snygga och trevliga perserkatt.

Vad spenderade du mest pengar på?

Min man säger att jag spenderade mest pengar på vin men det är inte sant! Rätt svar är mat och diesel. Fy faan vad det kostar att äta och åka bil!

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ja. Jag blev riktigt glad när mitt minsta barn överlevde en olycka, som hade kunnat kosta honom livet.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?

Jag kopplar inte låtar till år men de låtar som jag gillat bäst under året är: Här kommer natten (Miss Li)  Apan som liknar dig (Darin), Norrländska präriens gudinna (Maja Ivarsson), Some die young (Laleh), Greyhound (Swedish House Mafia).

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Det är svårt att jämföra år. Jag har guldfiskminne när det gäller sorgliga, jobbiga och smärtsamma saker. Men jag upplever 2012 som ett bra år. Ett år där jag vågade ta steget och göra det jag vill.

Vad önskar du att du gjort mer?

Varit mer med mina barn.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Jag borde ha lagt mindre energi på mitt gamla jobb eftersom jag visste att jag skulle lämna det.  Men på något sätt känns det ändå skönt att jag lämnade med flaggan i topp.

Blev du kär i år?

Nej. Tack och lov. Jag har min man som jag älskar och som jag vill leva med. Meeen. Man kan bli kär ändå. Det gäller bara att stå emot och inte falla för frestelsen.

Favoritprogram på TV?

Så mycket bättre.

Bästa boken du läste i år?

Hemma hos Martina (av Martina Haag). Jag skrattade högt av Martinas krönikor och tvingade även mannen att läsa boken. Han garvade också.

Största musikaliska upptäckten?

I Så mycket bättre fick jag upp ögonen för Miss Li och Maja Ivarsson. Coola och otroligt begåvade tjejer!

Något du önskade dig och fick?

Oh yes! Önskade mig ett sommarjobb på ett specifikt ställe och fick det. Bland flera hundra sökande var det lilla jag som tog hem vinsten. TJO!

Något du önskade dig och inte fick?

Jag är som en bortskämd snorunge och önskar mig saker hela tiden. Det var säkert en massa saker som jag önskade men inte fick. Eftersom jag har minne som en guldfisk så har jag glömt det där och har en ny lista på saker som jag vill ha. En jagga ligger på nummer ett. Ett större hus vore inte helt fel heller, eller kanske en liten fyra?

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Men vad i ……. Jag kommer inte ihåg!

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Det finns det säkert. Men det är I-landsgrejer.

Vad fick dig att må bra?

Min familj och mitt karriärsbyte.

Vilken kändis var du mest sugen på?

Pugh Rogefeldt. Har varit besatt av karl´n sen jag var sex år. Efter Så mycket bättre är jag övertygad. Om min man lämnar mig så ska jag ragga på Pugh. Stenhårt.

Vem saknade du?

Mamma. Hon som lever, men ändå inte.

De bästa nya människorna du träffade?

Alla fantastiska människor på sommarjobbet. Wow. Vi hade samma cyniska världsbild. Samma skeptiska ton. Samma nyfikenhet. Samma driv. Lika barn som leka bäst.

Mest stolt över?

Mig själv. Att jag vågade säga upp mig från en säker bransch och inta en annan, ytterst osäker.

Högsta önskan just nu?

Pengar, karriär, bilar, hus och prylar i all ära. Det låter kanske som en klyscha, men det som spelar roll egentligen är att min familj mår bra.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Mitt 2012

  1. Chrissan skriver:

    2012 var ett bra år. Bytte jobb. Igen. Men till en helt ny och främmande bransch. Och vadå? Ska man minnas vad man gjorde på sin födelsedag?

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

