Följ den gyllene regeln för faan!

Idag var jag ute med hunden i motionspåret. Hon är en sån där hund som är snäll så att hon nästan är dum. Och hon är diciplinerad som få, lyder kommandon direkt och kommer på inkallning i alla lägen.

Framför oss gick det en grupp som verkade ha åsikter om henne där hon luffsade runt och nosade i skogen. De gestikulerade och vände sig om och höll på. Jag hörde att de pratade men mina skor knarrade så jag kunde inte urskilja några ord. Till slut tänkte jag att jag kanske måste fråga om nån av dem var rädd eller så eftersom vi gick fem meter bakom dem och motionsslingan var ganska lång. Är ni rädda för hunden? Ropade jag.

Kan du ta in din jävla byracka och koppla den, vrålade en kille i femtonårsåldern.  Kan_du_ta_in_din_jävla_byracka_och_koppla_den. Hade han haft vett nog i huvudet att säga till mig på ett normalt sett så hade jag kopplat hunden utan att blinka. Det var därför jag frågade om någon av dem var rädda. Men med den attityden plus en jävligt aggressiv mamma vid sin sida gjorde han mig asförbannad. Jag skulle aldrig i helvete koppla min hund när de hade den attityden.

Jävla idioter. Om de hade följt den gyllene regeln och behandlat andra som de själva (antagligen) vill bli behandlade så hade de fått sin vilja igenom. Nu fick de stå ut med en arg pyspunka och hennes lösspringande hund. Det blev lite gratis KBT för ungjäveln. Det kunde han gått ha!

 

Det här inlägget postades i Mish Mash. Bokmärk permalänken.

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

