Varning! Sallad ger hjärnblödning!

Skärmavbild 2013-01-14 kl. 12.44.10

Kan någon tala om för mig hur man kan få hjärnblödning av sallad, rent fysiologiskt alltså. Eller nej, skit i det. Jag fattar. Det var bara så korkad rubrik.

Dessvärre tror jag att det finns människor som tar Aftonbladet på orden och faktiskt tror att det är livsfarligt med sallad. Min kompis XX till exempel. Hon skulle kunna ringa och vråla vätú varé stog i tiningá? Sallán ä ju fali, ho! Och hon skulle inte bara ringa till mig, nej hon skulle snacka med alla i hela kontaktboken och varna för den farliga salla´n som man får hjärnblödning av. Och ni kan ju bara tänka hur historien förvrängs innan hon har betat av alla.

Men men. Om en timme kan allting se annorlunda ut på Aftonbladets webbsida. Och imorgon är det definitivt en ny dag med nya rubriker. Då är salladen och hjärnblödningen passé. Fast inte för XX. Hon skulle kunna leva på den historien länge.

Åt sallad- fick hjärnblödning. Jag undrar ofta vilket ansvar medierna har. Och hur mycket skräprubriker vi konsumenter ska stå ut med.

Det här inlägget postades i Media. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Varning! Sallad ger hjärnblödning!

  1. Hedvig skriver:

    Ha ha, hjärblödning av sallad… Själv löper jag större risk att få hjärnblödning av Aftonbladet!

  2. I samma tidning såg jag nyligen rubriken ”Här går Zlatan på vatten.” och så en bild där han är ute och går på isen. Jag finner inga ord!

  3. Hade en barndomsvän vars mamma jämt gick på sådant. Och min vän hade ständigt nya regler att förhålla sig till, förbud kring vad som gick bra att äta i matsalen och dylikt. Klart det är bra att vara medveten om vad man äter, men man bör nog granska sina källor emellanåt också.

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

