Nej men alltså, jag ÄR en prettomamma!

Idag var jag och Minst hos en ny vårdkontakt. Där fick jag fylla i ett formulär som bland annat handlade om vad barnet hade för intressen. Det första jag kom att tänka på var TV-spel. Minst är galen i Lego Star wars och vi har fått införa speciella speldagar för att ungarna inte ska bli spelberoende innan de fyllt sju.

Sekunden efter att jag hade skrivit intressen: Tv-spel så kom jag på hur dumt det lät. Jag började ångra mig, för hur skulle det se ut att min lilla fyraåring hade skjuta, döda och tv som favoritsysselsättning? Fan. Och jag hade givetvis skrivit med bläckpenna också.

För att rädda upp situationen och framstå som en pedagogisk och genomtänkt mamma så skrev jag till några ”intressen” i marginalen: Pyssla, Brio-järnväg och bada. För det är väl sånt som icke-tv-spelsberoende fyraåringar håller på med vá?

 

Det här inlägget postades i Barn och föräldrarskap. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Nej men alltså, jag ÄR en prettomamma!

  1. Elisa skriver:

    Underbara du:-))

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

