Mäh! Det där kommer du att ångra!

Skärmavbild 2013-01-17 kl. 16.37.12

Varje gång Äldstingen kommer hem med en ny tatuering suckar jag och blir sådär mammajobbig. Mäh. Tänk om du ångrar dig? När jag är på min tråkigaste humör blir det  istället ett påstående Det där kommer du att ångra- det kan jag lova! Och sedan harvar jag på om hur jag ångrar min ros som var sååååå jävla cool när jag var sexton men mest ser white trash ut med dagens ögon.

Det går ju mode i det där med tatueringar. Och jag undrar om någon egentligen skulle valt samma motiv tio år efteråt? Jag skulle inte valt min ros kan jag lova. Den som har ett keltiskt band på överarmen eller ett kinesiskt tecken i nacken känner sig antagligen rätt omodern idag också. För idag ska man ha ungarnas namn på underarmen eller bröstet eller nå´t smart visdomsord på latin. Eller så ska man ha hela armen tatuerad.

Jag tror att många sneglar på kändisar när de väljer motiv och låter fotbollsspelare och rockstjärnor blir förebilder. Om snubben på bilden, Vladimír Franz, får som han vill blir han Tjeckiens president. Undrar om han kommer att få helkroppstatueringarna att blomstra då? Och undrar vad hans mamma säger om de 90 procentiga tatueringarna?

Pyspunkan är på tråkigt humör idag och säger Mäh! Det där kommer du att ångra- det kan jag lova! 

Vad tycker ni om tatueringar? Har ni någon som ni gillar, eller ångrar?

Det här inlägget postades i Barn och föräldrarskap, Politik och samhälle. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Mäh! Det där kommer du att ångra!

  1. monstermalla skriver:

    jag tycker det är snyggt på andra, men inte på mig 🙂

  2. oppositeyou skriver:

    Vissa små tatueringar som man bara kan ana, till exempel en liten fjäril i nacken eller en liten skorpion på ankeln är ok tycker jag. Spännande, nästan sexigt! Men i ansiktet, fulla armar, hals och rygg? Nej tack.
    Killen på bilden: all hans ursprungliga hudfärg (som syns fläckvis på bilden) kommer att försvinna pga rynkor om några år. Därmed försvinner mönstren och han kommer att bli helt grå/blå/svart i ansiktet. Tja, om det är det han vill så är det helt ok för mig. Men jag tycker det är grymt fult.

  3. Alexandra skriver:

    Jag kan tycka att tatueringar är väldigt snyggt, om de är välgjorda och passar på stället de sitter. Sen om de är stora eller små behöver inte spela så stor roll.

    Själv har jag två katt tassar tatuerade, en på varje ben precis över hälsenan. De är avtryck som jag gjorde av mina två katter som jag hade som barn. Fick dom när jag var 6 och hade dom i 15 respektive 16 år och dom betydde otroligt mycket för mig. Har svårt att se att jag kommer ångra den tatueringen. Den betyder mycket och sitter så de är väldigt lätt att dölja och aldrig behöver störa eller vara opassande.

    Tror de som ångrar sig är de som gjort de väldigt unga, väldigt impulsivt eller något ”bara för de är snyggt/coolt”. De som har de som stort intresse och lägger mycket tid, pengar och tanke bakom sina tror jag är ganska säkra på vad de gör.

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

