Fladdrande bröst

BH

Sovmorgon är najs men det får sina konsekvenser. För min del innebar det att jag inte hann göra mig iordning utan rusade upp, tog en raggardusch och klädde på mig det som låg i min väg, typ. Där ingick ingen BH. Jag tänkte att äh, vi ska ju bara på visning. Skitsamma om jag visar mina hängande bröst för mäklaren. Han är ju bara intresserad av mina pengar, inte av min kropp. Efter visningen åkte vi hem till några kompisar i närheten. Och okej, de sket ju också i mina lössläppta bröst, smått illaluktande armhålor och ruffsiga sovfrisyr.

Men sedan blev det värre. För sedan hamnade vi på IKEA. Och där befann sig halva stan.  Nu tänker ni säkert att jag borde skärpa mig och skaffa något vettigt att fokusera på. Men jag har så svårt för att ranta omkring offentligt utan BH! Jag kan liksom inte tänka att jag är sådär bohemisk och frigjord och Naturlig som jag önskar. Nej, allt jag tänker på är att mina bröst hänger och slänger och att de liksom måste stängas in. Tyglas. Och gärna puffas upp en aning och bli sådär runda och fina som de en gång var.

Jag tyckte att hela varuhuset stirrade på mig. Pratade om mig. Kolla, hon har ingen BH! Varför har hon ingen BH? Mamma, mamma, vad är det som fladdrar under hennes tröja? Jag tänkte att de kanske skulle gå ut med ett meddelande i högtalaren också. Idag har vi specialerbjudande på BH:ar! 

Imorgon blir det skärpning! Då kommer de att stängas in. Inget mer fladdrande här inte.

Det här inlägget postades i Kroppsligt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Fladdrande bröst

  1. oppositeyou skriver:

    HA HA HAAA, underbart! Jag vet precis den känslan. Mina bröst är av modell mindre, jag kan inte få dem att fladdra hur gärna jag än vill, med man känner ändå att de sitter löst där inne och att alla, precis ALLA märker det.
    Nytt koncept för IKEA: Precis vi entrén, där deras bärkassar ligger, finns en låda med låne-BHar. Panik-BHn ”FÄNGSLA”.

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

