Och så var SD i farten igen

En SD-politiker tog en tjej på brösten på badhuset. Själv säger han såhär till ExpoJag är ju en sådan vänlig människa så jag klappade henne på bröstet. Hon hade väldigt stora bröst och det ser ju jag, så jag klappar en gång till på bröstet för att de är så stora. 

10 800 kronor fick han betala för sitt taffsande och SD har förklarat på sin hemsida att de vill att kommunpolitikern avgår. Men han vägrar. Han anser att tjejen på badhuset överreagerade. Han misstänker att han blivit anmäld av en person som är med i en ”feministisk organisation”. Hon kunde varit lugn. Så hade en normal kvinna reagerat och inte rusat upp som en våldtagen. Hon blev jättearg. Det blev en fruktansvärd jävla uppståndelse. Min tanke är att hon inte tål gubbar, att de är paria och ska hållas kort och börjar de tafsa då ska de sättas dit. Så tänker jag om henne i efterhand, säger han.

Jag vet inte vad i den här historien som är mest upprörande? Det faktum att en 70 årig gubbe taffsar på en tjej på badhuset eller att en politiker taffsar och vägrar att lämna sitt politiska uppdrag trots att han har blivit dömd för händelsen och att partistyrelsen vill att han avgår? Sjukt är det iallafall. Och man behöver inte vara medlem i en ”feministisk organisation” för att ta avstånd från män som taffsar på kvinnor (och vice versa). Man måste väl för fan kunna gå på badhuset i ett civiliserat samhälle utan att riskera att bli antastad?

Och sen är det faktumet att han är en SD:are. Det finns gubbslem överallt. Men jag är inte förvånad att det är en SD politiker. Att personer från deras parti, ännu en gång, visar vilken låg nivå de har på sina politiker. Sparkar de mig från partiet blir jag politisk vilde och startar ett nytt parti, säger han till Expo. Som en arg treåring.

Jag tror att det är bra om gubben startar ett nytt parti. För taffsgubbar. Så vet man vilka man ska akta sig för när man är på badhuset.

Det här inlägget postades i Genus, Politik och samhälle. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Och så var SD i farten igen

  1. Alexandra skriver:

    herregud… Blir fortfarande lika chockad varje gång jag hör/ser något uttalande eller åsikt som hans. Och att folk, och så många, röstar SD… Helt otroligt

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

