Jag blir fan RÄDD!

Skärmavbild 2013-01-30 kl. 10.11.32

Det blev halli-hallå efter att TV4:s doktor Mikael Sandtström kommit brunbränd till studion efter en resa i Västindien.

Farligt, farligt löd rubrikerna och han förlöjligades och kallades för ”Doktor Ranelid” på Twitter. I Aftonbladets kommentarsfält hade många åsikter i vanlig ordning. ”Såg inte på Tv i morse. Men seriöst det där varken snyggt el hälsosamt!”, ”Nej fy, det var nästan makabert att se!”, ”Haha, han ser ut som Marys granne i ”den där Mary” :D”, ” Haha fyfan så han ser ut…, ” ”Han liknar en rökt böckling. Varför har han läkarrock på i programet, alla vet väl att han är läkare”, ”Både läkare och utseendefixerad. Snacka om narcissistiska tendenser :)”, ” Undrar hur många föreläsningar han hoppade över? :))” ”Var det bara jag som tänkte på drogen Melanotan när jag såg honom? Ni vet, den där man blir fastligt brun utav..” ”Man vet att det finns chokladtomtar men jag visste inte att det fanns chokladläkare?” osv osv. 

Varför kan inte människor sluta att lägga sig i andras levnadsvanor? Mikael Sandtström har varit på semester och är brun. Det händer oss alla. Att Mikael Sandtström är brun  betyder inte att han 1) Är kompis med Ranelid 2) Är sämre som läkare 3) Använder droger 4) Behöver åsikter och nonsenskommentarer från människor som inte har någon hjärna

Ibland undrar jag hur det är fatt med svenska folket! Rent åsiktsmässigt men också det faktum att folk loggar in med sina Facebook-konton och sprider dynga med namn och bild. Vad tänker man med då?

Det här inlägget postades i Politik och samhälle, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag blir fan RÄDD!

  1. Alexandra skriver:

    håller helt med. Förstår inte varför folk älskar att vara elaka och varför såmånga inte verkar ha förmågan att tänka längre än näsan räcker. Förr satt jag och retade mig som sjutton på alla sånna kommentarer och dumma människor nu orkar jag inte längre utan bara undviker att läsa när jag vet att de blir allt för mycket.

  2. Osloskånskan skriver:

    Jag tror inte sådana människor tänker överhuvudtaget. Faktiskt.

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

