Men flytta till Stockholm då!

Bild från Expressen (observera bild-dramatiken. Hungrig varg spionerar på ovetande kvinna med gullig katt).

Jag blir alldeles matt när jag läser om människor som är rädda för varg. Senast idag gnällde en kvinna i Expressen om att hon måste ha sina katter inlåsta av rädsla för att de skulle ätas upp. Själv var hon klädd i päls och hör alltså till den egoistiska skaran som anser att djur kan dödas hursomhelst för att vi människor ska få deras varma päls. Antagligen samma skara som anser att varg ska bort från vår fauna, för varg kan ju vara ett hot mot våra tamboskap.

Jag mår lite illa av pälsmänniskor. Och av varghatare. En pälsmänniska som uttalar sig om varg får mitt psyke ur led totalt. Jag vill tvångsförflytta kärringen till Stockholm! Så kan hon värmas upp av trängsel och avgaser och slipper gå omkring med döda djur på kroppen och se ovetande och fånigt 80-tal ut. Och så slipper hon vara rädd för varg. För sannolikheten att någon av Sveriges ca 250 vargar skulle befinna sig i storstaden är minimal. Men det är klart. Om kärringen har på sig pälsen så nosar de kanske upp henne även på Östermalm för att de tror att hon är en räv eller mink.

Det här inlägget postades i Politik och samhälle. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Men flytta till Stockholm då!

  1. Ida skriver:

    Håller med dig!

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

