Ge mig ett liv, tack!

Jag gjorde ett Gladiatortest i Expressen och svarade rätt på alla frågor. Det var lite småjobbigt för jag vill ju inte vara en Gladiatorexpert utan hellre en sån där På spåret-tjej. Som skrattar torrt och intellektuellt med Fredrik Lindström och tävlar med sin familj om vem som kammar hem flest poäng. Så jag gjorde ett På spåret test också. Men det var så jävla tråkigt så jag lyckades bara komma fram till fråga sex…

Det hade varit juste att vara en På spåret-tjej! Då skulle jag kunna glänsa lite här i bloggen också. Skriva ett par inlägg om mina geografiska kunskaper. Men sanningen ser ut såhär: Jag vet att Österlen ligger i Skåne och att Ranelid har en massa äppelträd där. Och så vet jag att Foppa kommer från Ö-vik och att det ligger i norrland och Foppa, det var ju han som introducerade världens fulaste skor. Fast egentligen var han inte först! De där fula skorna har operationspersonalen använt i alla år- för de är så lätta att rengöra när man har fått blod på sig. Ja. Och sen vet jag att solen alltid lyser i Karlstad och att Karlstad ligger i Värmland. Det lärde jag mig av Bengt i Hajk.

Som ni ser är jag ingen smart På spåret- tjej. Men Gladiatorerna kan jag- jajjemän!

Gode Gud! Ge mig ett liv. Inga fler Expressen quiz tack! Och helst inga Gladiatoravsnitt!

Det här inlägget postades i Mish Mash. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ge mig ett liv, tack!

  1. Ting skriver:

    Hahaha, jag har aldrig sett på Spåret.
    Verkar så jävla tråkigt.

    • Pyspunka skriver:

      Jag har sett det och önskar som sagt att jag vore en som gick igång på det. Men jag kan inte en enda fråga. Och quizet var så trist att jag inte ens orkade läsa frågorna. Får lära mig gilla Bullet helt enkelt 😉

  2. Fru Hansson skriver:

    Vi tittar på varenda program av På spåret här hemma. Det är det bästa program som finns tycker min man. Jag gillar också geografi men nu för tiden är frågorna så svåra, och handlar så lite om geografi, att t.o.m jag börjar tröttna. Gjorde i alla fall hela Expressentestet och fick hela 15 rätt av 20 möjliga. Jag är nog i alla fall en riktig På-spåret-tjej!

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

