Ta hand om mig!

skyddsdrakt

 

Mannen är magsjuk. Ta hand om mig! Sa han med matt och bedjande stämma imorse.  Hur fan tar man hand om en magsjuk man? Jag vill knappt gå in i sovrummet där han ligger. Än mindre vill jag puffa kuddar, pussa kräkmun och hålla upp håret när han spyr. Funderar på att åka till ÖB och kolla om de har någon skyddsdräkt som jag kan ha som omvårdnadsklädsel. 

Jävlaäckligasatansmagsjukavadjaghatardig.
Det här inlägget postades i Kroppsligt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ta hand om mig!

  1. SannaMac skriver:

    Nä fy tusan. Jag skulle inte heller vara en gullig fru om hon blev kräksjuk. Däremot HAR jag en sån fru, en sån som även skurade hela badrummet när jag hade spytt ur mig allt och lite till. Jag skulle förmodligen be att få låna grannens toa.

    minasannaord.wordpress.com

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

