Det här duger inte Carl Philip!

Okej, man ska inte skratta och göra narr av dyslektiker och människor som har det svårt. Men alltså, Carl Philip. Vi betalar en massa skattepengar till kungahuset och de borde väl prioritera att ge honom professionell hjälp när han ska hålla tal! Jag kommer att ansluta mig till Republikanska föreningen om inte Carl Philip och vår löjliga kung bättrar sig. Jag betalar skatt för att de ska bo flott, klä sig flott, äta flott, resa flott osv osv. Då får de fan skärpa till sig, det räcker inte med att vara snygg! De här pinsamheterna har Carl Philip lyckats med bara i år:

När han skulle uttala ordet kreativitet på Elle-galan så blev det
– Låt krea… kreariteten flöda!

Ett par dagar senare var det dags för Jerringpriset på Idrottsgalan. Då lät det bland annat såhär:
– När jag såg de 14 nominerade till Jerringpriset, så kunde inte jag, som tidigare, kunde bestämma mig om, för, vem som har gjort den största prestationen. Vinnaren av Jerringpriset 2012 vet vi nämligen vem som är vinnare. Det är nämligen, med 38,5 av rösterna. Med de totala 3 995 av rösterna, går till, Lisa Nordén.

En vecka senare skulle Årets kock utses. Inte heller där kunde kan hitta rätt utan presenterade vinnaren år 2003… SUCK!

Lyssna på eländet här: http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/samhalleochpolitik/ojvilkenvecka/article16242912.ab?start=940

Det här inlägget postades i Politik och samhälle. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det här duger inte Carl Philip!

  1. Lennart Lindblad skriver:

    Inte för att jag vet vet vem du är kvinna eller man, man ska inte slå på någon som har problem oavsett om han/hon är av börd! Hade klasskamrat i mitten av 60-talet som varit glad om han hört att han var dyslektiker men han fick höra på den skit du framför i dagens upplysta samhälle.

    Du är en skam för dagens svenska samhälle men du kan ju hjälpa till för alla dessa stackars barn som går i dagens skolor och har samma problem, kanske du kan skriva något kul om dem också?
    Kram
    Lennart Lindblad

    • Pyspunka skriver:

      Vi betalar så mycket pengar till kungahuset så vi ska ha rätt att
      1) Veta VAD skattepengarna går till (och det får vi inte. Ingen kan granska hur mycket pengar kungahuset får och vart pengarna går inom kungahuset. Och vi snackar i en demokrati. Här. I Sverige).
      2) Vi ska få något tillbaks på skattepengarna. Att ha en kung och en prins som inte gör något åt sin dyslexi utan gång på gång gör bort sig offentligt är inte okej tycker jag! Inte när de lever på skattemedel. De har så mycket pengar och resurser att de kan få hjälp att bli av med sin diagnos. Nu skämmer de bara ut sig. Noll respekt att inte lära sig ett tal utantill när man titulerar sig prins tycker jag.

      Och en kram kan du fetglömma! Jag kramar inte människor som ena stunden kallar mig för en ”skam för dagens svenska samhälle” och nästa mening skriver ”kram”.

      • Lennart Lindblad skriver:

        hahaha du är ett s–n men det kan du inte hjälpa, samtidigt har jag noterat de kraftiga ögonbrynen, du är en man, kunde gett en kram även då….
        Synd att inte du är dyslektikter så hade du fått se vilket helvete de har!
        Lycka till med ditt bloggande jag kommer inte att följa dig mer.
        Kram 🙂

  2. Lennart Lindblad skriver:

    PS. du tycks ha all tid i världen att svara på alla tusen inlägg:)

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

