Nä men mina ungar är helt normala!

Grannen och jag står och tjattrar på gården. Minst springer in och låser. Drar och sliter i dörren. Skrattar rått innifrån. Hahaha. Ni kommer aldrig att få komma in. Mellan klättrar på utsidan av bron, kanske 1,5 meter upp, använder utebelysningen som en lian och snubblar runt och vrålar bland barnvagnar och gammalt bråte. Drar och sliter i dörren även han. Öppna! Öppna!

Plötsligt går dörren upp. Minst ramlar ut. Kastas ut. Landar på ett stort tefat som får fart och åker nerför trappan. Dunk, dunk, dunk. Mellan springer in, låser dörren. Minst grinar. Inte för att han just ramlat ut från huset och åkt tefat nerför sex trappsteg utan för att brorsan är inne i huset. Han rusar upp för trappan. Välter två tiolitershinkar som ramlar ner. Dunk, dunk, dunk. Minst sliter i dörren. Skriker allt vad han kan. Pissar ner sig. Mellan hånskrattar inifrån huset.

Känns ju jävligt otajmat med den här showen just idag med tanke på att grannen ska vara barnvakt åt dem för första gången nästa helg. Gillar de att titta på film? Frågade hon lite försynt när de höll på som bäst.

 

Det här inlägget postades i Barn och föräldrarskap. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Nä men mina ungar är helt normala!

  1. Chrissan skriver:

    Förlåt att jag skrattar, men vilken show!;)

  2. TOE skriver:

    Jag älskar vardagsrealism. Underbart!

  3. Jessica MVH skriver:

    En gång barnvakt… aldrig mer barnvakt… *förlåt förstår att du blir galen på dem men kan inte låta bli att skratta… när det inte är mina egna… 😉

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

