Den enda snippan får min röst

Snart är det finaldags i melodifestivalen. Nio av tio bidrag framförs av killar och män. Christer Björkman tror att det manliga startfältet är en motreaktion till att Loreen vann förra året och att den stora massan vill ha en kille.

Jag tror inte att den stora massan vill ha en kille. Egentligen. Jag tror att den stora massan vill ha något genuint, hållbart med klass och stil. Men den stora massan är inte de som röstar. Det är den stora massans barn och barnbarn som gör det. Det är 4-20 åringarna som gillar Sean Banan och prepubertala söta killar.

Själv ska jag rösta på den enda kvinnan. Inte för att hon har snippa utan för att jag tycker att hon är bäst. Piano- Ralf Gyllenhammar gillar jag också. Men jag tror att min röst går till Louise. För att hon är hon liksom. Vinner Bananen så avsäger jag mig medborgarskapet.

Hur ska ni rösta ikväll?

Det här inlägget postades i Genus. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Den enda snippan får min röst

  1. SannaM skriver:

    Har Christer missat att det var fler män i finalen även 2012, 2011 och 2010? Har inget med Loreen att göra. Men din teori om vilka som rösta tror jag absolut på. Dessutom går dessa smågrabs även hem hos flator 😉

  2. Pyspunka skriver:

    Jasså flatorna gillar de småfjuniga pojkarna också? Intressant! 😉

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

