Jag utsatte er för fara- Förlåt!

Jag har skrivit om det förr. Den där hösten 2009 när det låg mörka katastrofmoln över Sverige. När vi skulle vaccinera oss mot svininfluensan, kanske inte nödvändigtvis för att slippa drabbas själva utan för att vara solidariska. Och jag är solidarisk. Har vuxit upp i demonstrationståg, näbbstövlar och vi-ska-värna-om-de-svaga anda. Så jag köade i timmar med mina barn. För att rädda dem och alla sjuka och svaga.

Idag kom resultatet från den svenska Pandremixstudien som visar det många redan anat. Det visar sig att vaccinet gav barn- och ungdomar under 20 år en trefaldig risk för att drabbas av narkolepsi. Även hos unga vuxna (21-30 år) sågs det en ökad risk. Riskökningen avtog successivt med stigande ålder och efter 40 års ålder sågs det ingen riskökning i studien.

Idag vill jag säga förlåt till mina tre barn. Mest av allt till Äldstingen som åldersmässigt låg sämst till. Förlåt, förlåt, förlåt att jag utsatt er för risk att få era liv förstörda! Jag ska aldrig mer gå på en sån där massvaccineringsgrej. Jag ska aldrig, never, ever vaccinera er för att vara solidarisk mot någon annan. Sköt dig själv och skit i andra är min nya melodi när det gäller sjukdomar och vaccinationer. Mina barn ska aldrig mer få vara försökskaniner.

Läs mer om studien, om SvD:s granskning av beslutsfattarna eller titta på den 43 minuter långa dokumentären ”Efter sprutan” 

Det här inlägget postades i Barn och föräldrarskap, Politik och samhälle. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jag utsatte er för fara- Förlåt!

  1. Micke skriver:

    Jo..var ett jäddrans skit det där…vaccinerade mig inte av ren obstinatism..litar inte på sådana där grejer…fast mest handlade det nog om ren lathet…en av få gånger lathet resulterat i nåt bra..!

    Hur som helst..ha en fin Påskdag.

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

