Allt går åt helvete

Min träningskompis är i fjällen och jag har inte någon, förutom hunden, som tvingar ut mig.

Jag hade bestämt att jag skulle köra ändå. Gå snabba långpromenader eller springa, även utan henne. Men det blev inte så. Det blev chips och vin istället. Varje kväll. Och så en massa godis som blev kvar efter påsken. För man kan ju inte spara, och absolut inte slänga. Nehej. Här ska det drickas och ätas och smaskas som bara den. Göttgöttgött.

Fy fan vilken dålig karaktär jag har. Nu får människan komma hem snart, innan jag måste skrivas in på alkoholkliniken eller viktväktarna.

Det här inlägget postades i Mish Mash. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Allt går åt helvete

  1. Micke skriver:

    Åh..jo..blir lätt så att man faller in i misär och smaskande av både godis och mycket mat..problemet är att det är så fruktansvärt gott…har ingen karaktär alls jag…har letat på blocket men där fanns den inte heller 😉

    Ha så gott nu iallafall och trevlig lördagskväll på dig.

  2. fiafit skriver:

    Men du får tänka att det är bara att börja om. Jag befinner mig också i en liten formsvacka. Visserligen en liten men ändå. Nu tar vi nya tag. Heja oss. Ok?!

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

