Minne som en guldfisk

Jahapp. Då var det måndag. Efterlängtad sådan. Jag sitter ensam i ett tyst hus, så som jag ville ha det igår. Då tänkte jag att det här, det är livet! Jag, datorn, telefonen och fem liter kaffe. Och så lite nagellacksmålning emellanåt. Och kanske en joggingtur. Bara jag. Mig. Mitt.

Tror ni att jag tar tillvara på ensamheten? Tror ni att jag jobbar som ett svin  eller tar igen mig i ett lyxigt skumbad? Nej, nej nej. Jag sitter här och längtar efter mina barn. Mina små skitungar som jag ville sälja billigt i går. De där som slogs, bråkade och jävlades hela_helgen så att jag trodde att grannarna skulle ringa soc. De ungarna längtar jag efter.

Det är ju fantastiskt det där med barn. Att man glömmer och går vidare. Om man inte skulle glömma så skulle man ju inte skaffa fler än ett. För ingen normal vill ju känna smärtan av en förlossning mer än en gång. Man ligger där och tror att man ska dö, och lovar att aldrig mer föda fler. Och så 48 timmar senare är känslan bortblåst. Ont? Tja, det gjorde väl lite ont men det var inte så farligt. Och vem har inte sagt aldrig, never en ettåring igen, som river och sliter i allting, eller en trotsig treåring eller en fjortonåring som lever runt så att man tror att hen är ett straff från Gud. Nä. Man glömmer. Förlåter. Går vidare. Älskar. Hela tiden älskar man, fast de fan är helt jävla galna emellanåt.

 

Kan man känna samma känsla för någon annans barn? Kan man bli lika berörd? Det har jag alltid undrat över…

Det här inlägget postades i Barn och föräldrarskap. Bokmärk permalänken.

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

