Får man inte onanera som man vill nu heller?

Läser om en man som gått naken och pratat i telefonen i sitt hem. En förbipasserande kvinna upplevde vid flera tillfällen att mannen blottade sig för henne och att han hade onanerat.  Till slut tog hon med sig sin pojkvän som filmade mannen. Hon gjorde också en anmälan om sexuella trakasserier och yrkade på skadestånd på 9 000 kronor.

Jag undrar om den här kvinnan har hört talas om personlig integritet? Som jag ser det är det mannen som har blivit kränkt. För fy fan för att filmas i sitt eget hem! Det spelar ingen roll om man är påklädd eller avklädd, om man onanerar, knullar i fönstret eller har söndagsmiddag med släkten- vårt hem är vår borg och där ska man få göra vad man vill utan att bli hemligt filmad och åtalad!

Hur det gick för mannen? Han friades av Växjö tingsrätt. Han hade inte haft för avsikt att trakassera någon när han gick runt naken och pratade i telefonen. Och någon onani kunde filmerna inte påvisa.

Läs mer i Metro och Aftonbladet
Det här inlägget postades i Politik och samhälle. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Får man inte onanera som man vill nu heller?

  1. Håller helt med! Blev helt paff när jag läste det och tänkte att hade det varit jag, då hade jag anmält den som filmat! Det händer att jag går runt näck hemma, trots att jag bor på nedre botten, men det är min fulla j-a rätt att gå (o)klädd i mitt eget hem!

  2. Alexandra skriver:

    håller också med. Undrar verkligen hur den där kvinnan tänkte

  3. Micke skriver:

    Blev också lite fundersam där när jag såg det i nyheterna…då kan jag ju snart ta och filma när granntjejen mitt emot går omkring i bara mässingen på väg från duschen till vardagsrummet..har jag tur kan jag ju fånga nåt på bild och stämma henne till tinget 😦

    Nä..åtalet ogillades ju….en jävla tur det men otur för persienntillverkarna…de hade fått mycket att göra om han fällts 😉

  4. madlar skriver:

    Grannarna trodde väl att det skulle vara lätta pengar. Tack o lov segrade det sunda förnuftet.

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.

